12 august 2013

Prietenul meu, ingerul (film complet subtitrat)


As fi un ingrat sa spun ca ma dau in vant dupa literatura si cinamatografia rusa dintr-o prejudecata pe care nu mi-o explic, si nici nu am cautat s-o fac vreodata. Totusi, trebuie sa recunosc ca atunci cand mi-am supus rabdarea si atentia pe anumite lucrari ce apartin de cultura rusa ( ca a fost vorba de o poezie-Esenin, Puskin; ca e vorba de literatura-Tolstoi, sau muzica - Oceni ciornaie si cinematografie), am descoperit lucruri de o frumusete si realitate dureros de placute!

Astfel s-a intamplat si cu acest film, Prietenul meu Ingerul, film care vine ca un raspuns la o intrebare pe care, cu siguranta, si-a pus-o fiecare dintre noi, macar o data in viata: Exista ingeri?

Cine nu a văzut această producție cinematografică ar fi recomandat să-și facă timp s-o urmărească, deoarece filmul este destinat tuturor, fiind o poveste minunată la sfârşitul căruia simţi nevoia de a face bine cuiva, aşa ca o necesitate urgentă care nu suportă nici un fel de amânare sau abatere.
E atât de sublim să faci bine, un bine cât de mic, dar să simţi că ai ajutat, că te-ai făcut – fie chiar şi pentru o clipă sau o zi – iubitor de oameni. Acel sentiment e atât de greu de egalat sau de comparat. E ceva mirific. E ceva angelic, după cum veţi vedea şi în acest film: Prietenul meu, îngerul.
Personajele și atmosfera din film sunt atât de apropiate si asemanatoare cu cele din țara noastră încât dacă in film nu s-ar vorbi în limba rusă, ai putea crede că acest film a fost făcut într-un oraș din România.
Iti urez vizionare plăcută!
Notă: În cazul în care nu iti apare subtitrarea în limba română, apasa butonul “CC” si alege limba romana.

3 comentarii:

  1. Mi s-a întâmplat o chestie incredibilă!!! Acum când scriu acest text suntem în 01-01-2015 la ora 02,34!!! În urmă cu câteva zeci de minute am terminat de vizionat filmul "Prietenul meu, îngerul" Până aici nimic spectaculos. Problema este că eu habar nu aveam de existenţa acestui film pe 31-12-2014, adică atunci când am început vizionarea! Şi nici nu mi-a recomandat cineva să vizionez acest film! Lucram la calculator şi se apropia cumpăna dintre ani... Retrăiesc momentele cu uimire... Afară e gălăgie, aşa că dau să închid calculatorul. Dau click, apoi urmez paşii pentru a închide calculatorul. Clickuind în viteză săgeata de pe ecran îmi scapă şi în loc de "Shut down" intru pe o fereastră cu mai multe pictograme cu filme. "Interesant!" îmi spun, "...dar n-am timp acum de aşa ceva!" continui cu gândul... Ochii îmi cad pe un titlu pe care îl citesc, apoi îmi spun: "Ceva siropos, cred... Acum chiar că nu-i momentul pentru vizionarea aceasta..." O curiozitate însă m-a determinat să accesez filmul... Chiar nu ştiu ce-a fost!!! Un impuls de curiozitate amânând închiderea calculatorului cu câteva secunde. "Mă uit puţin şi gata!" mi-am spus... Dar n-am rezistat şi l-am vizionat până la capăt... Ca să nu lungesc, să vă spun că una din marile surprize a fost FAPTUL CĂ ACŢIUNEA FILMULUI SE PETRECEA ÎN EXACT ZIUA DE 31 DECEMBRIE ŞI LA ORELE SIMILARE CU ACELEA PE CARE LE TRĂIAM EU ÎN REALITATE...Dar nu numai atât... Mult, mult mai mult... Apoi am căutat detalii despre film. Aşa am ajuns pe acest blog. LA MULŢI ANI, OAMENI BUNI!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se spune ca, ...coincidenta, ese felul lui Dumnezeu de a ramane anonim! :)
      La multi ani Florine!
      Si bun venit pe Dor de Naivitate!

      Ștergere