22 aprilie 2012

Cum Mi-am Invins Frica de A Vorbi in Public

   
     In furnicarul Centrului Comercial Felicia din Iasi, ziua de 21 aprilie 2012 a insemnat pentru o mana de oameni, ratacitori prin universul blogosferei iesene, o zi deosebita, inceputa cu emotii si sperante, si terminata cu certitudini, un pic mai mult de self-respect dar si amintirea unui eveniment placut, informal si educativ. Acest lucru a fost posibil prin  bunavointa unui om frumos, care a facilat crearea conditiilor optime pentru desfasurarea unei sesiuni de training de public speacking, sustinut de o persoana la fel de frumoasa dar si profesionista de exceptie, Crina Penteleychuc! Aceasta fiinta micuta, dar cu suflet mare, plina de umor si bunadispozitie, a reusit sa transforme intr-un ritm alert, apeland la exemplificari relevante si la o serie de reguli fara de care o prezentare in public nu-si poate atinge tinta, 10 oameni
cu temeri legate de o prezentare scurta in fata unui public, in zece viteji gata-gata dispusi(!) sa faca o improvizatie legata de o muzicuta, un prezervativ, o banala minge sau un e-book reader!!!
     Plecand de la asteptarile noastre, Crina, fondatoare a companiei de training si consultanta Crilia, ne-a ajutat sa intelegem singuri importanta pe care o are modul de relationare cu auditoriul, felul in care ne organizam materialul ce urmeaza a fi prezentat, discursul propriu-zis, felul in care vorbim, gesticulam, ne imbracam - toate acele aspecte ce contribuie la formarea unei pareri despre noi si de care depinde reusita noastra ca prezentatori. Desi la inceput am avut unele emotii deoarece ajunsesem primul, iar cand au inceput sa apara si ceilalti participanti am costatat ca media de varsta era undeva pe la 25-27 de ani, ulterior lucrurile s-au schimbat. S-au schimbat in bine, satisfactie, respect si ... speranta in viitorul sanatos al acestor tineri, si de ce nu al celor cu care interactioneaza. Atat on-line dar mai ales in viata de zi cu zi. 
     O vorba romanesc spune ca "Cine se aseamana se aduna!", o altfel de zicere a expresiei lui Jim Rohn legata de media celor 5 oameni cu care iti petreci majoritatea timpului, si cu siguranta, parte a prietenilor cu care interactioneaza acesti noi prieteni ai mei(sper sa nu se supere ca-i consider asa !), gandesc aproximativ la fel, sunt oameni pozitivi, entuziasmati si visatori! Nu este prima ocazie cand constat un interes din ce in ce mai crescut al tinerilor-generatia Facebook, cum ii numea cineva, iar ceea ce a facut Crina, ajutata de Mihaela(Mitu) si Emilian, merita tot respectul si sprijinul! 
      Pentru mine personal, acesta zi a fost O CLIPA MINUNAT intrerupt doar de pauza de pranz! Iar pentru contributia la alcatuirea frumosului, spontanului, comicului, criticului dar si contabilului-responsabil cu intreruperile, vreau sa MULTUMESC lui Lucian -sarea si piperul(fa ceea ce-ti place ce-l mai mult, chiar daca asta inseamna sa vorbesti intru-na. Si Jay Leno avea acelasi obicei!), Madalinei, careia ii voi scrie cu mare placere un articol( se pare ca m-a luat si pe mine gura pe dinainte - dar nu-i bai!), lui Pavel, un tanar pasionat de fotbal (care a ales sa-si imparta "frustarile" pe blog si nu aruncand pietroie, pumni si fumigene pe stadion!), Andei, insarcinata cu o sumedenie de sarcini: mamă, soţie, femeie de carieră, fiică, soră, cumnată, mătuşă, verişoară, nepoată, vecină, colegă, cunoştinţă, prietenă - o persoana deosebita! Alexandra, mi-a creat de la bun inceput impresia unei fiinte sensibile, romantice, dar capabile sa puna mana pe bisturiu pentru a impfrunta moartea!  
     Desi as fi dorit sa-l cunosc personal pe Marius Sescu, am avut placuta surprindere sa o cunosc pe ... sora acestuia, Irina, "o zgatie de fata" cum ar fi descris-o Creanga, dar cu un interes deosebit pentru dezvoltarea personala si ... accesoriile vestimentare hand-made. Felicitari! M-am tot intrebat de ce cunoscutii ii spun lui Catalin Baciu ... Somnulescu, apoi am aflat ca asta e denumirea blogului sau(  unul dintre ele!), ca apoi sa constat ca OMUL e un ardelean ... bun de pus la suflet! Unica persoana pe care am recunoscut-o de pe Facebook a fost Paul, care are doua minuni de copilasi(sa-ti traiasca!), iar pe Florin l-am simtit ce-l mai aproape lumea oamenilor care stiu ce vor, cum vor obtine ceea ce vor, si de la cine (cei 3 P!) Mult Succes, Florine
     Va MULTUMESC inca odata, tuturor!
     Iar celor care sunteti aproape de evenimente de acest gen ca acesta organizat de Crilia, BlogIasi.Net, ToastMasters, si multe, multe altele, faceti-va timp si onorati-le! Este mult mai placut, interactiv si distractiv decat o telenovela sau statul cu amicii la o barfa.

"Daca as fi fratele dumneavoastra, v-as spune ceea ce am sa va spun acum: nu mai aveti prea mult timp!
         Nu stiu ce varsta avet, dar haideti sa presupunem ca aveti in jur de 25 de ani. Este mai tarziu decat credeti. In curand veti avea 30, si dupa asta, pe neasteptate 35. Si dupa varsta de 40 de ani, timpul trece mai repede. Stiu din proprie experienta. Acum cand scriu aceste randuri, am 61 de ani si nu-mi vine sa cred. Ametesc cand ma gandesc cat de repede a trecut timpul de cand am implinit 40 de ani.(...) Auzind acestea stiu cum va simtiti, cum m-as simti si eu daca as avea 25 de ani si le-as auzi prima data. Nu stiti ce sa faceti, dar ei bine eu va spun ca aveti trei posibilitati:
        Prima: Nimic!
        A doua: Puteti spune, "Exista o multime de lucruri si ocazii bune si interesante. Voi face tot ce imi sta in masura timpului posibil, sa incerc cat mai multe!"         
        Daca faceti asta va prevad esecul.
        A treia: Puteti urma sfatul uneia dintre cele mai luminate minti pe care a produs-o vreodata acest Pamant, Benjamin Franklin. Stiu exact ceea ce ar spune daca ati putea sa stati langa el azi si sa ii cereti sfatul. V-ar spune sa luati pe rand cate o idee si sa acordati o atentie stricta in saptamana aceea ideii respective, lasandu-le pe toate celelalte sa astepte." 
                                     Frank Betger "How I Raised Myself from Failure to Success in Selling"

2 comentarii:

  1. Cred ca Somnulescu va cere un miel pentru Pastele viitor, caci il cheama Catalin si nu Bogdan! :) Cat despre training, a fost o experienta frumoasa si utila, si inca o data vreau sa imi exprim admiratia pentru participare si pentru ultima prezentare sustinuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Upss! I did'it again! Bogdan retine, te-ai scos la anul! Pana atunci, Madalina multumesc pentru ca mi-ai atras atentia, dar si pentru cuvintele de apreciere! Imi doresc sa am ocazia sa ne mai intalnim in cadrul unor evenimente similare!

      Ștergere