24 iulie 2011

Cum poti face sa incepi ... sa te simti mai bine?


            Cum sa faci primii pasi spre viata pe care ti-o doresti?
     Ai citit diverse articole care te-au motivat, care te-au facut sa visezi si apoi sa iti setezi niste obiective. Ai citit desigur multe articole care ti-au aprins un foc interior, dar dupa ce le-ai citit, coplesit de problemele vietii cotidiene, ai uitat de dezvoltarea personala, focul din interior ti s-a stins si … ce a mai ramas? In cel mai bun caz, cauti alte articole motivationale care sa iti reaprinda focul interior si uite tot asa te invarti intr-un cerc vicios, consumand articole motivationale ca pe niste „droguri mentale”.

     Te regasesti oarecum in descrierea de mai sus?


     Care este acel lucru care te face sa te scufunzi din nou in viata rutiniera si sa nu iti poti atinge telurile?

     Pentru ca sa gasesc un raspuns, ma uit la viata mea in urma cu un an. Care a fost acel „ceva” care m-a facut sa evoluez atat de mult in decurs de un an? Acel „ceva” a fost dorinta de schimbare. Daca iti petreci timpul citind articole motivationale, dar viata ta e exact la fel, atunci nu vei evolua niciodata. Ai nevoie de o dorinta foarte puternica de schimbare. Cat de puternica? Imagineaza-ti ca esti la munte, sus langa o cascada. Ce te-ar putea motiva pe tine ca sa sari in cascada? Nu exagerez cand fac aceasta comparatie. Cu un an in urma eram sigur ca nu pot sa fac unele lucruri care mi-ar fi asigurat pasi importanti in dezvoltarea personala pe toate planurile. Ulterior am ajuns sa fac acele lucruri ce credeam ca nu le pot face. Da, la inceput a fost ca si cum as fi sarit intr-o cascada, dar apoi am realizat ca mintea mea a fost bariera limitativa.

     Ceea ce am scris pana acum a fost doar ca sa te pregatesc pentru ce va urma. Am spus ca ai nevoie o dorinta foarte puternica de a schimba ceva in viata ta. Poate te gandesti ca nu ai bani suficienti pentru a schimba ceva in viata ta. Nu-i nimic, pentru primele schimbari nu trebuie bani.

     Dezvoltarea ta personala cuprinde 4 directii:
  1. dezvoltarea fizica si a increderii in sine
  2. dezvoltarea relatiilor cu ceilalti
  3. dezvoltarea vocatiei
  4. dezvoltarea spirituala.
      Fiecare directie este importanta si se leaga de celelalte, dar in acest articol mi-am propus sa vorbesc despre dezvoltarea corpului tau. Avand un corp mai frumos, mai dezvoltat, mai puternic si mai sanatos, vei avea o incredere in sine crescuta.

     Ce gandesti citind acestea? Ca trebuie sa frecventezi sala de culturism/fitness?
Daca tu doresti sa te antrenezi la sala, atunci fa-o, dar vreau sa spun ca te poti dezvolta foarte bine si fara sa dai bani pe sali. Totodata, daca te-ai hotarat sa frecventezi o sala de culturism/fitness, nu inseamna automat ca vei avea corpul de vis. Am auzit de multi care s-au apucat de sala si au renuntat. Sau altii care doar intentionau sa se apuce de sala, promiteau ca atunci se vor disciplina, se vor antrena serios; dar pana atunci vor mai continua cu stilul lor de viata vicios si dezordonat. Evident, de inscris nu s-au inscris niciodata la sala, iar stilul de viata a ramas tot acelasi. In afara de asta, dezvoltarea corpului tau nu inseamna doar ridicari de fiare. Multe din ceea ce trebuie tu sa stii nu ti le va spune nimeni la sala!

     Asculta! TU poti face o schimbare in stilul de viata, un bine corpului tau si sanatatii tale incepand de ASTAZI! Nu ai nevoie de sala, nici de aparate scumpe. Ai nevoie de aceste patru lucruri:
-          doua gantere sau chiar flacoane cu apa
-          un parc in care sa alergi
-          o alimentatie corecta
-          multa vointa.

     ATAT? DA, Doar ATAT!!!

     Ce poti obtine cu aceste lucruri simple si la indemana fiecaruia:
-          Vei arde calorii, vei da jos burta, celulita si te vei apropia de un corp frumos
-          Vei obtine un plus de sanatate, vei preveni bolile grave ale societatii de azi
-          Vei obtine buna dispozitie si vitalitate
-          Vei capata o stima de sine crescuta, care te va ajuta in evolutia ta ulterioara
-          Mintea va fi eliberata de stress, putand genera idei creatoare. Dintr-o data iti va veni o idee creatoare, apoi altele.

     Ti-am deschis apetitul? Bine, sa vedem cum sa procedezi.

     Rezerva-ti timp dimineata, pentru alergare. Ideal ar fi sa o faci zilnic. Am scris la inceput despre convingerile limitative ce le avem. Eu aveam de foarte mult timp convingerea ca nu pot sa alerg, ca dupa doi metri ma voi prabusi. Intr-o seara de martie am iesit pe un culoar paralel cu o sosea, culoar unde mai multi practica joggingul. Acolo am alergat prima data dupa multi multi ani. La sfarsit m-am simtit excelent, cu toate ca obosisem. Dar cel mai important, mi-am depasit o bariera imaginara. De atunci alerg dimineata aproape in fiecare zi.

     Creaza-ti un program prin care, in decursul unei saptamani sa iti antrenezi toate grupele de muschi. Iti sunt de ajuns 4 sau 5 zile pe saptamana, deoarece trebuie si perioada de repaus pentru refacerea muschilor. Aceste exercitii se pot face cu flacoane de apa daca nu ai gantere. Unde poti face exercitiile? In camera, in fata calculatorului. Iti voi arata video-uri demonstrative pentru exercitii. Tu doar stai in camera si repeta dupa miscarile antrenorului.

     Alimentatia e foarte importanta! Multi spun ca din moment ce fac miscare, nu le dauneaza cu nimic fast-foodul. Gresit, gresit, gresit! Nu voi sta sa iti explic acum de ce e gresita aceasta conceptie. Tu oricum dai banii pe mancare ce iti tine de foame cat iti tine, dar nu iti da energie, ci doar un aport caloric urias. Acestea le poti inlocui cu hrana sanatoasa.

     Afla mai multe despre ce exercitii poti sa faci acasa, despre ce alimentatie ai nevoie pentru a obtine corpul dorit. Toate le poti afla de pe site-ul http://www.antrenament-acasa.eu

Al tau consultant de nutriţie şi wellness
Emanuel Bereş-Sălăgean

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu