17 mai 2011

Dor de...Cei 5 oameni care iti decid viitorul!

     Acest articol l-am primit pe mail de la Andy Szekely, renumit trainer si manager la AS Training&Coaching, si fondator al Fundatiei de Leadership Alpha.
     "...iti ofer un articol bazat pe una dintre cele mai importante descoperiri pe care le-am facut in ultimii 10 ani.
     Un articol care are potentialul sa iti schimbe felul in care privesti in acest moment relatiile cu oamenii apropiati...
     Despre ce este vorba ?
     Asa cum probabil intuiesti, este vorba despre cei 5 oameni esentiali care nu doar iti influenteaza viata, dar in buna masura ti-o si decid !

     Vestea buna in legatura cu asta este urmatoarea:
    
     Printre cei 5 oameni care iti decid viitorul...
     Nu se afla presedintele, prim ministrul, primarul...
     ... sau vreo persoana din clasa politica...

     Oamenii despre care eu vorbesc sunt cei alaturi de care iti petreci 80% din timpul tau...

  • copii tai...
  • sotul sau sotia ta...
  • parintii tai...
  • prietenii tai...
  • colegii de la serviciu...
  • sau orice persoana careia ii acorzi o semnificativa cantitate de timp in fiecare zi (chiar daca nu fata in fata.... si de aceea poti include aici un moderator de emisiune tv, un autor pe care il citesti online... sau poate un mentor de la care inveti cum sa faci fata provocarilor de zi cu zi)
     Ideea principala este urmatoarea:

     Daca aduni timp de o saptamana orele petrecute cu diversi oameni din viata ta...

     Iar apoi faci o ierarhie, obtii o lista de oameni pe care o poti reduce la primele 5 pozitii...

Acesti oameni sunt cei despre care vreau sa iti vorbesc in acest mesaj ! Pentru ca TU... esti media celor 5 !

Stiu ca poate suna straniu... bizar... sau poate chiar spooky (termen tehnic)...

Dar pe termen lung... tu, eu si orice persoana pe care noi doi o cunoastem...

Devine media celor mai influenti 5 oameni din viata lor...

Imi aduc aminte de o intamplare reala povestita de Mark Victor Hansen, unul dintre autorii celebrei serii de carti "Supa de pui pentru suflet" (editura Amaltea):

"Tony Robbins si cu mine am vorbit in fata a 9000 de doctori la Nassau Coliseum. (Tony Robbins este cel mai mare vorbitor motivational al Americii.)

Este noaptea tarziu. Tony tocmai a terminat. Este extraordinar ! Are 32 de ani si tocmai a castigat 131 milioane de dolari anul trecut. Ne-am intors la hotel si eu i-am zis :

"Stii, tu castigi de peste 100 de ori mai mult decat mine. Probabil ca imi scapa ceva pentru ca noi predam aceleasi principii,...... ce crezi ca imi lipseste..... ?"

Tony m-a intrebat : "Spune-mi cat castiga cei care se afla in grupul tau de experti ?"

"Pai cam un milion de dolari pe an."

La care el a zis : "Pai asta este problema ta."

La care eu am reactionat : "WOW ! Spune-mi despre grupul tau !"

"Toti castiga peste 100 de milioane anual !"


In povestea de mai sus... Mark Hansen surprinde perfect ipoteza de la care am plecat...

Tu esti media celor mai influenti 5 oameni din viata ta.

Iar aici nu vorbesc doar de situatia financiara...

Vorbesc despre toate aspectele importante din viata noastra...

Sanatate... familie sau cariera...

Exista o vorba din popor care sintetizeaza ceea ce eu am spus mai sus...

Spune-mi cu cine te insotesti ca sa iti spun cine esti !

Am un prieten care....

atunci cand l-am cunoscut eu... manca sanatos... si foarte rar il vedeam ca face excese...

Acum cativa ani insa...

S-a angajat la o alta companie... situata peste drum de un restaurant McDonalds.

In acea companie... era in cultura organizationala ca pranzul si gustarile sa fie procurate de la restaurantul bine mirositor...

Iar in cateva luni de zile... prietenul meu suplu...

Deschidea usa de la McDonalds mai des decat cea de la toaleta...

Iar atunci cand gaurile de la curea au devenit insuficiente... iar costumele pe care le purta zilnic au "intrat la apa"... a fost nevoit sa isi schimbe locul de munca.

La urmatoarea firma la care a ajuns... a avut norocul sa primeasca drept responsabilitate comunicarea cu un client care se ocupa cu aparatura sportiva...

Benzi de alergat, biciclete si alte aparate de crescut ritmul cardio vascular...

Fiind nevoit sa faca multe vizite la sediul acelui client si sa stea de vorba perioade indelungate de timp cu patronul (un impatimit al fitness-ului)

A ajuns foarte repede sa aibe acasa cateva aparate care l-au scapat de costul unei noi garderobe...

... si de un infarct previzionat cu acuratete de medicul cardiolog

Aceste transformari... similare cu cele din povestea prietenului meu.... se petrec la nivel inconstient si fara prea mult efort.

Oamenii se schimba fara sa isi dea seama...

Iar asta nu ar fi o problema daca schimbarile s-ar petrece numai inspre bine...

Insa de cele multe ori aceste schimbari inconstiente pot sa ne strice viata de familie, cariera sau sanatatea.

Dar...

Tot ceea ce am spus mai sus... nu inseamna ca tu nu ai nici o putere in fata acestor oameni...

Si ca orice ai face... vei deveni media lor...

Ai o foarte mare putere...

PUTEREA DE A ALEGE !

Este adevarat nu poti sa iti alegi parintii si copii...

Cu ei ai nevoie sa inveti sa relationezi... astfel incat sa castigati toti din aceste relatii...

Insa cand vine vorba despre ceilalti oameni (sot / sotie, prieteni, colegi, mentori) avem puterea de a alege...

Chiar daca uneori ni se pare mai simplu sa consideram... ca asa ne-a fost dat si suntem obligati sa traim cu asta...

Acum nu vreau sa spun ca trebuie sa-i schimbi pe toti... pentru ca media situatiei financiare intre cei 5 oameni este dezastrusoasa...

Dar ceea ce vreau sa iti spun...

Este ca poti sa aduci mai aproape de tine... oameni care sa imbunatateasa aceasta medie...

Oameni care sa te ajute sa urci pe scara succesului tau...

Oameni care au reusit deja sa faca lucrurile pe care tu ti le doresti in viata ta...

Si sa poti sa ii tii cat mai mult timp langa tine.

Iar asta...

Inseamna sa inveti sa creezi relatii autentice si sa le mentii...

Iar daca acum realizezi ca exista intre cei 5... oameni care nu fac altceva decat sa coboare drastic media...

Atunci ai mereu 2 posibilitati...
  1. sa mentii acea relatie doar in contextele in care te ajuta (mai precis... daca o persoana nu te ajuta sa iti imbunatatesti media carierei... dar te ajuta sa iti imbunatatesti media sanatatii... atunci alege doar acel context ca si punct principal de relationare... si evita sa discuti cu ea probleme legate de cariera sau familie). Mai exact, nu ii cere sfaturi financiare antrenorului de fitness, daca pe el nu il intereseaza libertatea financiara...
  2. sau cealalta varianta... mai drastica... in care te decizi sa renunti de tot la relatie... pentru ca pe termen lung nu te va ajuta deloc... nici pe tine si nici pe celalalt...
Mai precis... eu renunt imediat la relatiile cu oamenii care vor succes doar pentru ei... si nu ii intereseaza absolut deloc de ceilalti...

Atunci cand un astfel de om intra in cercul meu relational... maximul pe care il voi face este sa mentin o relatie de curtoazie... si nu ma voi implica niciodata in discutii lungi sau parteneriate.

Probabil ca cel mai important lucru pe care merita ti-l reamintesti...

Este ca acei 5 oameni iti decid viitorul fie ca tu vrei fie ca nu...

Si ca ai mereu posibilitatea de a alege... daca relationezi... si cum relationezi cu fiecare in parte.

As putea sa mai scriu despre aceste subiecte... inca 500 de pagini...

Dar nu acesta este scopul acestui articol.

Cred ca pana acum ti-am oferit cateva idei destul de precise despre ce anume inseamna pentru fiecare om relatiile si cum il afecteaza...

In emailul pe care ti l-am trimis saptamana trecuta... iti spuneam ca in vara voi organiza un BootCamp pe care nu l-am mai facut niciodata pana acum.

Se numeste People Mastery BootCamp...

Si este despre relatiile cu acesti 5 oameni... de care vorbeam mai sus...

Mai concret...

» Cum sa ii alegi...

» Cum sa vorbesti cu ei...

» Cum sa rezolvi conflicte si cum sa faci parteneriate de succes...

» Cum sa renunti intr-un mod ecologic la relatiile care nu te ajuta...

» si cum sa construiesti altele care au sanse maximale sa te ajute in viata...

Iar o mare parte din acest BootCamp... este dedicat relatiilor cu acei oameni din viata ta... la care nu ai renunta niciodata...

Iar aici vorbesc despre:
  • copii
  • parinti
  • si despre partenerul sau partenera de viata
Insa... mai multe... despre acest BootCamp...

In mailul viitor...

Pana atunci...

Inspiratie,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu